Blog

Dikkatiniz Nereye Odaklanıyor?

Dikkatiniz Nereye Odaklanıyor?
Paylaş

2017-01-18 16:58:42

Toronto üniversitesindeyken, tramway olan bir şehirde bisiklet kullanmanın çok farklı bir meydan okuma olduğunu öğrendim. Bisikletle gidiyorum ve ilk kez, izlerle dolu bir caddeye geliyorum; sadece küçük bir metal yolun içine gömülmüş, bisiklet lastiği için büyük problemlere neden olan mükemmel boyutta. İroni şu ki; o parçalardan kaçınmaya çok dikkat ediyordum, İlk kazamdan sonra doğruca onlara doğru dönüp durdum. Aynı şekilde bir top atarken, topun gitmesini istediğiniz yere odaklanın.  Bir ok atarken de aynı. Dikkat yolu oluşturur, eylem takip eder.Beynin "kullanmazsan kaybedersin” i izliyor - Bugün onu nasıl kullanıyorsun?

Peki bu yaşamda nasıl? Kendi hayatımızın gidişatını yönlendirmek söz konusu olduğunda, nasıl dikkatimizi verdiğimize daha yakınen dikkat etmemizden faydalanabiliriz. Daniel Goleman'ın FOCUS adlı kitabındaki röportajımızda da belirttiği gibi, "dikkat, insanlık tarihinde hiç olmadığı kadar zorlanıyor".  Yani odağımızla  ya daha dikkatli davranırız,  ya da "bisikleti daha çok çarparız".

Six Seconds’ da, duygusal zekayı tanımlıyoruz: En iyi kararları vermek için düşünceleri ve duyguları bütünleştirme. Baş + Kalp + Eller. Ancak çoğumuz, duygusal verileri göz ardı ederek rasyonel verilere çok odaklanıyor ya da tam tersi. Beynimiz, tam ve doğru bir resim elde etmek için ikisini birleştirebildiğimizde en etkilidir. 
Dikkat yolu oluşturur, eylem takip eder.


Beyin Tarzı: Duygusal ve Akılcı Veriler
Beyin Özet Profilini oluşturmak için yaptığımız araştırmada, her birimizin bu tür bilgilerden birine öncelik vermeyi öğrenmiş bir eğilimi olduğunu keşfettik. Bunu "Beyin Tarzı" olarak adlandırırız. Beyinlerimiz bir tür veriyi veya diğerini (rasyonel / duygusal) tercih ederken, biz her ikisini de odak noktasına getirmeyi öğrenebiliriz.
Duygusal veriler, duygu veya sezgi olarak gelir. Biz onu hissederiz. Etrafımızdaki çevre, insanlar, ilişkiler, evcil hayvanlar hakkında duygusal veriler alır ve içimizde neler olup bittiğini hissederiz. Duygular beynimizin ve bedenimizin çalışma biçiminde temel bir bileşenin ve tehlike ile fırsatın işaretleridir. Bunlar dikkatimizi vermemize yardımcı olan sinyallerdir.
Bazı insanlar duyguya fazla odaklanırlar. Kendi ya da başkalarının duygularına dolanırlar. Duygusal yoğunluk ararlar ve bir duygu dünyasında kalırlar. Çok güçlü bir İtalyan espresso veya % 80 kakaolu koyu çikolata gibi, yoğunluk emici ve bazen de ezici olur.
Çoğumuzsa tam tersi taraftayız, "odaklanmak" için çok iyi eğitimliyizdir ve kendimizin ve başkalarının duygularını görmezden gelerek dış görevlerimizi tamamlarız. Akılcı verilerin kendi güzelliği ve heyecanı vardır. Teorik bir modelin zerafetinden zevk alabiliriz veya tüm görevleri bir listede tamamlamaya sabitlenebiliriz.
Aşırı derecede akılcı olabilir veya aşırı duygusal olabiliriz - denge nerede?
Nereye Odaklanıyorsunuz?
Yine, belirli bir Beyin Tarzına sahip olduğumuz için bu bir davranışsal zorunluluğu yerine getirmek gerekliliğinde olduğumuz anlamına gelmiyor. Oldukça rasyonel olan birisi, duyguları fark etmek ve anlamak için (akılcı bir şekilde) titizlik kazanabilir. Beyni duygusal verileri seven birisi, insanların dünyayı anlaması için kullandığı rasyonel yapıları hayal etmek için meraklanabilir.
Beyin Özet Profilinin ilk kısmı ODAKLANMA olarak adlandırılır. Sadece nereye dikkat ettiğimizi görmek inanılmaz derecede güçlüdür. 
Aşağıdakileri görmek için daha fazla beyin gücü kullanıyor muyum…
• Duygusal veya Rasyonel?
• Sorunlar veya Fırsatlar?
• Geçmiş, bugün veya gelecek?
• Görünüm veya gerçek?
• Benlik veya diğerleri?
Bunların hiçbiri ya odak noktası olarak "kötü" ya da "iyi" değildir. Sadece beynimizin gelişim için " kullan veya kaybet" kriterlerine uyduğunu unutmayın: Bir alanda odaklanmış bir sürü beyin gücü harcıyor isek, o halde o alanda daha iyi oluruz - diğerlerinde daha kötü.
Bir püf noktası; kendimizi sürekli yolda tutmak ve büyütmek için yeterince çeşitlilik yaratan ve beynimizi besleyen çok çeşitli bilgiler olduğunu tamamıyla kabul etmektir. Zeka, bu çeşitli verileri doğru bir şekilde elde etme ve işleme yeteneğidir. Bilgelik, zekayı en büyük değeri yaratmak için kullanır. Zekamızı kullanmak ve bilgelik yaratmak için, özenle dikkatli olmaya ihtiyacımız var. Bugünkü dikkatimiz yarının sonuçlarını şekillendirir. 
Zeka verileri doğru bir şekilde almaktır. Bilgelik onu en büyük değeri yaratmak için kullanır.

Joshua Freedman
Six Seconds’da CEO
Joshua, pozitif değişim yaratmak için duygusal zeka geliştirmede dünyanın önde gelen uzmanlarından biridir. Sıcaklık ve özgünlükle, öncü bilimini kalıcı başarıların kilidini açmak için ilişkilerin kalitesini iyileştiren pratik ve uygulanabilir terimler haline çevirir. Joshua, dünyanın en büyük duygusal zeka uygulayıcıları ve araştırmacıları ağına liderlik etmektedir.







Önerilen Ziyaretler
En Çok Okunan Blog Yazıları
Diğer Blog Yazıları