Blog

Nazik mi? İyi huylu mu?

Nazik mi? İyi huylu mu?
Paylaş

2016-09-24 12:04:46

Bir arkadaş facebookta paylaşmış : “Nazik misiniz?”

Benim cevabım : “Nazik bir insan olduğum söylenir… ancak gerçekten çabaladığım şey iyi huylu olmak.

Bu,  güvenilir bir lider ve müttefik ya da arkadaş olmanın anahtarlığı bakımından derin bir ayrımdır. İki yüzlülük “nezaket” kavramı ardına saklanabilir. Gerçek iyi huyluluk, başkalarını kendilerinin en iyisi olmak konusunda desteklemekle ilgilidir.

KUTU İÇİ : “Yarı gerçek, çoğunlukla büyük bir yalandır.” Benjamin Franklin

İyi Huyluluk Nazik Olmadığında

Kitabımı düzenleme aşamasındayken, saygı duyduğum insanlardan aldığım geri bildirimler her zaman nazik değildi ama gerçekten iyiydi. İyi huylu olmak demek benim gelişimim uğrunda bir riski göze almak demekti. Evet, geri bildirimler karşısında sessizce öfkeden kudurduğum zamanlar oldu… ama işin sonunda, süreci hızlandırmak ve duymak istemediklerimi ama duymaya ihtiyacım olan şeyleri söylemek isteyen  arkadaşlarıma minnettar kaldım.

Nezaket Başarıya Götürmez

Liderler, başkaları onunla hemfikir olmadıklarında bile bir fikri dile getirirler. Uyumlu olmak, takımınızda sahip olmak istediğiniz bir özelliktir ancak lider olarak insanlar, sizden gerçekten iyi olanı alabilecekleri konusunda size güven duymak zorundadırlar. Bazen bu nahoşluğu ve “nazik” olmamayı gerektirse bile içtenliğiniz konusunda size güven duymak ihtiyacındadırlar. 

Her ne kadar uyumluluk, takım çalışması ile pozitif olarak ilişkili olsa da liderlik başarısı konusunda negatif olarak ilişkilidir. Çalışanından memnun olmayan liderin, onun ne yapması gerektiğini ve performansı için kendisinden beklenilenleri bilmesini sağlayacak kadar güçlü olması gereklidir. Popüler ya da nazik bir patron gibi görünmek arzusu başarısızlığa uğramak için en kesin yoldur. 

Diyelim ki bir çalışan düşük perfomans gösteriyor. “Nazik” olan kişi lafın etrafından dolanarak çok “dikkatli” olur ve böylelikle geribildirim bulanık hale gelir.  Çetin bir lider, gerçeği öyle sert yüzler ki alıcı bunu duyamaz. Etkili lider, neye, ne zaman ve ne için ihtiyaç söz konusu olduğuna dair net bir mesajı öyle bir biçimde verir ki çalışanının aksiyon almasını garanti eder. Sopasız gerçek. Bu tarz liderler zor bir diyaloğun en can alıcı yerinde bulunmaya isteklidirler çünkü çalışanlarının gelişimi ve onlardan net beklentiler sağlamaya dair taahhütte bulunmuşlardır.

Yüz Yüzelik Kazanır

Birkaç ofis yönetmiş biri olarak, güveni kaybetmenin en hızlı yollarından birinin, bir kişinin arkasından konuşmak olduğunu söyleyebilirim. Kıdemli liderlere rapor veren bir insan kaynakları yöneticisi olarak, yaptığım iş, bazen insanlar hakkında onların olmadıkları zamanlarda konuşmayı içeriyor gibi görünürdü. İnsanlar hakkında her ne söylüyorsam aynısını gidip kendilerine de söylemek için gerekeni yapıyordum. Onlar neyin gizli bilgi olduğunu ve neyin ipin ucunu kaçırmak olacağını biliyorlardı.

İnsanlara, karşınızdalarken nazik şeyler söylemek ve sonra arkalarından onları eleştirmek sadece güveni zedelemekle kalmıyor, aynı zamanda bir ikiyüzlü olarak nam salmanıza sebep oluyor. İşin sonunda başkaları hakkında söyledikleriniz, aslında kendinize dair çok daha fazlasını söylemektedir.

Sonuç olarak :

Yüksek düzeyde güvenilen liderlerin net beklentileri vardır. İhtiyaçları ve sonuçları hem direkt hem de iyi huylu bir biçimde açıkça telaffuz ederler. İnsanların hangi noktada durduklarını bilmelerini sağlarlar ve anlaşılması kolay bir lisan kullanırlar. Gerçeği, kulağa “nazik” gelmesi uğrunda döndürmezler. 

 

YAZAR HAKKINDA – LEA BROVEDANI

Lea Brovedani, Güven Mimarı, “TRUSTED : A LEADER’S LESSON” adlı kitabın ve aynı zamanda Rebuilding Trust adlı mini-ebook’un yazarı. Six Seconds Duygusal Zeka Network’ünün Partneri olup enerjik takımlar ve şirketler için bu esaslı içerik hakkında konuşmalar yapmakta ve eğitimler vermektedir. Lea’nın etkinliğinizde konuşmacı olması ya da organizasyonunuza eğitim vermesi için bizimle temasa geçin.

 

Kaynak: http://www.6seconds.org/2014/04/30/nice-kind/









Önerilen Ziyaretler
En Çok Okunan Blog Yazıları
Diğer Blog Yazıları